måndag 18 maj 2009

Galen helg

Har inte blivit någon uppdaterande här alls under helgen men får ta det kort nu. Och den har varit helt galen. Fredagen var det praktik slutade vid halv 2, drog till stallet red och fixade. Sen blev det hem, tänkte att det skulle blir en sån där lång och skön fredags kväll, Sara kom och hälsadepå mig ett tag, väldigt trevligt. men sen vid halv 1 tiden kom en hel dröll med människor, sammanlagt 14 stycken då mamma och pappa var på fest och tog med sig alla männsiskor som skulle sova hos oss. Emma r och syster kom även. Hela huset varfullt och männsikor och håll igång men jag och emma r gick och la oss ganska kvigt men somnade inte förens efter halv 3.

Lördagen så väckes alla klockan halv 7 och då kände man sig ganska trött så att säga, blev upp äta frukost och fixa lite. Sen kom Sara och Mikela och vi gick ner och kollade på rally, fören dit var rikigt rolig minst lika roligt när bilar körde in i vår trädgård och höll på att köra in i vårt hus haha. Blev massa härligt umgänge! Sen vid 3 tiden blev det stallet, ridning och fix. Haida gick så rakans bra och vi hoppas det håller i tillsd en 30e. Sen åkte jag och mikalea hem till mig, pluggade lite, kollade på robinssons och eurovision. Men jag var nog inget roligt sällskap för jag så äckligt trött så det var inte sant men konstigt när hade sovit 3 timmar. Blev inte läggdags förens 1.

Söndagen ringade klockan 8, äckligt trött igen. Blev frukost och sen stallet fixade lite men eftersom de hade utresning vid fåren så gick det inte att göra så mycket så gick ut mig i gräset och somnadem, så ljuvligt. Sen kom Malin, syster och marie och hämtade mig och vi åkte till Ingelstad i Växjö då de hade öppethus. Blev att klappa många gulliga djur, rikigt trevligt var det. Sen blev det mat och sen hemfärd. Då blev det stallet och rida och fixa resten. Kom inte hem förens halv 8 då blev det plugga. Glömt att säga det men jag har fått en nu kisse, Disel. Och han försvann lördagnatt så i över en timme var jag ute och letade efter honom men fann inget. Ingeting fick jag gjort på kvällen bara tänkte på honom och det blev ju inte bättre när det började regna. Så sömnen blev sen och inte mycket plugande blev det. På morgonen väckte någon mig som gjorde mig så lycklig, Disel. Dino hade varit ute i natt och hade trogligtvis hittat honom och kommit med honom. Känns så underbart skönt nu!

Fast en stor ilska och irretation ligger över mig eftersom två vissa männsikor inte är här idag och vi ska vara klara med vårt grupparbete. Jag hatar grupparbete, mitt betyg komemr ju grundas på deras också fast jag har har gjort mitt men det är väl att bita ihop.
Bilder från helgen kommer ikväll.

Hugs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar